Franse furie
Ja hoor, het is tijd om eventjes flink wat energie te krijgen en los te gaan. Ook al is het verdomde warm as we speak. Maak eerst kennis met de band: chest. Een Franse formatie, uit Parijs om precies te zijn wat garant staat voor post-punk/noise rock. Het is vijftal wat bestaat uit frontman Elliot Selwood (door hemzelf vaak omschreven als “de schreeuwer” van de band), Nicolas Petrovic op gitaar, Alexis Plateroti ook op gitaar, basgitarist Pierre-Louis Senndot & drummer Thibault Moucron. Ze leerden elkaar kennen doordat ze allemaal werkzaam waren bij de Parijse concertzaal Supersonic. Door hun werktijden konden ze samen repeteren en ontstond deze formatie. Helemaal geen verkeerde toevallige bijkomstigheid.
Begin 2024 zijn ze begonnen en vervolgens hebben ze zo’n jaartje gewerkt om hun debuut EP ‘All Good Things End’ te lanceren. Dit zorgde onmiddellijk voor veel furore in het alternatieve landschap en nu zetten ze de volgende stappen. Met ‘Lotus Eater’ laten ze eigen in luttele secondes horen dat er wederom veel bombast in schuilt. Het heeft eigenlijk best veel melodie erin zitten, goede riffs en dynamisch tot en met. Natuurlijk valt de zang van Elliot op, die overigens Brits is, waardoor het misschien wel wat extra edge heeft. Je kan zomaar denken aan Gurriers of DITZ. Halverwege zit er een stuk in waar je merkt dat er gewerkt wordt naar een climax door het woord/pratende gedeelte. Het laatste stuk heeft inderdaad het krachtige erin zitten en weet je al op voorhand dat dit live garantie is op een heerlijke moshpit. Ondertussen is ook bekend geworden dat de heren op 16 oktober met hun debuutalbum ‘Happy, Broken.’ zullen komen. Mooi vooruitzicht!
