Logische samenwerking

Het was misschien wel te voor de hand liggend… Een track van Pip Blom met Personal Trainer waarvan vriendlief Willem Smit de frontman is. Maar gelukkig hebben ze zich tóch samengepakt om ook op muzikaal gebied samen te werken. Eigenlijk behoeven ze geen introductie meer dus dat doen we ook niet, behalve het feit dat het misschien wel de tofste indie bands zijn van ons landje op dit moment. Nu we toch hier zijn aanbeland; ‘Kiss Me By The Candlelight’ is ondertussen de derde single van het uiteindelijk te verschijnen derde album Bobbie op 20 oktober. Én ‘Is This Love’, de samenwerking van Pip samen met frontman Alex Kapranos van Franz Ferdinand, staat al hoog in de jaarlijst bij CamielMusic. Wat kunnen we nu verwachten van deze track?

Het begin is al onmiddellijk intrigerend en past ook wel precies bij beide bands. Dat dan Willem als eerste horen is, is misschien verrassend te noemen maar vanwege de sound die men laat horen logisch. Dan is het al een samenzang die voor extra lagen zorgt. Richting het refrein komt er al meer energie en sfeer in… Het volgende couplet is het Pip diegene die het voortouw neemt en ook dan weer de samenwerking die zorgt voor de synergie. Top! Maar het tussenstuk vervolgens pakt je eigenlijk helemaal in; het bevat lekker wat synths, Pip die het qua zang helemaal oppakt en er wordt gestaag opgebouwd naar een passend maar intrigerend eind. Nogmaals, het zijn eigenlijk wel de twee meest sterke indie bands van het moment en dat hoor je er helemaal in terug. De kracht, de energie, de sfeer. Compleet!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in