Prachtig verhalend

Afgelopen jaar was een ontzettend fijne, mooie en verrassende trip voor Hiigo. Ze brachten hun debuutalbum ‘Leven In De Leegte’ uit en plots kwam het bericht dat het nummer ‘Tankstation’ zelfs de TOP2000 had gehaald! Deze Zwolse formatie bestaande uit Hans van der Werf (zang/gitaar), Peter Terluin (toetsen), Aart de Gier (bas), Dion van der Geest (gitaar) en Koen Gardebroek (drums) kwam echt in beeld door hun deelname aan de Popronde in 2022 en vanuit daar kwam het eigenlijk allemaal in een stroomversnelling. Het is Nederlandstalige verhalende indiepop wat de heren brengen, een combinatie van diepgaande teksten maar in een ontzettend fijn muzikaal jasje.

Het is nu gelukkig weer tijd voor nieuwe muziek en dat krijgen we met het nummer ‘Waar Ik Ben’. Zoals we het kennen van Hiigo weten ze het allemaal puur en mooi over te brengen en de start zegt al genoeg. Samenzang en we komen dan in het verhaal wat frontman Hans ons bezingt. Je voelt en hoort de kracht, de stap voorwaarts. Het nummer gaat namelijk over het hervinden van richting na een persoonlijke en intensieve periode. Wat dat betreft is het ook een vervolg op dat debuutalbum wat ging over een verbroken relatie en juist nu over het vinden van je plek en relatief dankbaar terugkijken op die moeilijke tijd. ‘Waar Ik Ben’ is in ieder geval wederom een sterke start en opmaat naar een tweede plaat die dit najaar komt. Daarover gesproken, ze gaan in november en december op tour en dat is natuurlijk eentje waar je bij wilt zijn!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in